Odchudzanie Dieta Podstawy

Podstawowe zasady przy odchudzaniu

  1. Należy wystrzegać się tak zwanych Diet Cud. Ich założenie opiera się na drakońskiej diecie, opartej prawie o głodówkę, która rzeczywiście daje szybką utratę masy ciała, ale kosztem zdrowia organizmu. Organizm w czasie stosowania takiej diety dostaje niewystarczającą ilość kalorii, witamin i minerałów, co powoduje rozregulowanie jego działania. Klasycznym przykładem jest absurdalne (zdaniem autora tego artykułu) 13-dniowe głodzenie się z totalnie zaburzoną podażą poszczególnych składników i niedoborem minerałów. Takie diety odchudzające mogą być początkiem anoreksji (jadłowstrętu psychicznego). Dodatkowo po zastosowaniu takich diet dochodzi do tzw. efektu jo-jo, czyli szybkim przybieraniu na wadze.
  2. Odchudzanie powinno być POWOLNE. Ubytek masy ciała powinien wynosić nie więcej niż ok. 2-4 kg miesięcznie.
  3. Polecanymi dietami są diety oparte o pożywienie ubogo energetyczne (mało tłuszczu, mało cukru, bogato resztkowe). Średnia wartość dietetyczna powinna wynosić 1000-1500 kcal. Diety o niższej wartości energetycznej powinny być stosowane tylko pod nadzorem lekarza.
  4. Podstawą do właściwego doboru ilościowego poszczególnych składników jest piramida żywieniowa:

Piramida żywieniowa

Ważna informacja

Uwaga!Artykuły futuramed.pl i forum.futuramed.pl służą przede wszystkim edukacji i nie mogą być traktowane jako porada medyczna w przypadku jakiegokolwiek problemu. Zamieszczone informacje nie mogą być podstawą do przeprowadzenia samodiagnozy, leczenia, ani podejmowania jakichkolwiek działań związanych ze zdrowiem.

Polecamy